waar levensverzekering terug vinden na overlijden?

kaga
Topic Starter

waar levensverzekering terug vinden na overlijden?

#1 , 07 okt 2012 12:30

Mijn moeder is enkele maanden geleden overleden, mijn moeder heeft geld vastgezet op spaarboekjes bij verschillende banken.
De notaris heeft daarvoor een onderzoek gedaan bij de banken en heeft al het nodige gedaan om de nalatenschap te regelen.

Maar wij hebben de documenten van mijn moeder nog eens nagekeken en er is kans dat mijn moeder ook een deel van haar geld belegd heeft onder de vorm van levensverzekeringen (type take 21 en 23).
Waar kan ik dit te weten te komen?

Alvast dank en groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 07 okt 2012 13:12

Een levensverzekering vind je niet terug in de uittreksels. Doorzoek de woning van je moeder of ga na of er een kluis is. Het contract van die tak 21 of 23 zal wel ergens te vinden zijn, ofwel in huis ofwel in een kluis (thuis of bank).

Heel erg geloof ik niet in dat verhaal van die tak 21 of 23. Indien die zou bestaan, dan had de bank hier melding van gemaakt voor de aangifte van de SSR.

kaga
Topic Starter

#3 , 08 okt 2012 09:19

Mijn moeder had geen kluis noch bij de bank noch thuis.
Enkele maanden voor haar dood is ze verhuisd en daardoor zijn er helaas veel belangrijke papieren verloren gegaan...

Wat een mogelijke levensverzekering betreft ik dacht hierbij niet aan een levensverzekering genomen via de bank maar via een of andere verzekeringsmakelaar...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2012 10:43

Kontroleer dan eens haar verzekeringen, en kontakteer die maatschappijen dan eens.
Dikwijls blijven personen bij dezelfde maatschappij dan diegene die ze al jaren kennen van bij andere zaken.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2012 13:54

Moet er voor zo een verzekering niet jaarlijks/maandelijks premie betaald worden? Dan kan dit teruggevonden worden op de uitreksels.

Creatief

#6 , 08 okt 2012 19:32

Neen, Lanox, dat kan zelfs poepsimpel in één enkele overschrijving. Die overschrijving is terug te vinden in de rekeninguittreksels.

kaga
Topic Starter

#7 , 09 okt 2012 13:46

De rekeninguittreksels werden allemaal weggegooid helaas... dus moet ik op een andere manier op zoek gaan...

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”