van rekening geschrapt

Langis
Topic Starter

van rekening geschrapt

#1 , 25 okt 2012 16:05

Ik heb documenten ontdekt waarvan blijkt dat een rekening waar ik de volmachthebber van was (en vader volmachtgever) , ik geschrapt ben als volmachthebber en in de plaats daarvan mijn broer en moeder volmachthebber zijn geworden.

Dit betekent dus dat mijn broer geld krijgt die mij toekwam. Mogen ouders dit zomaar doen? (mijn ouders zijn trouwens nog steeds in leven)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 25 okt 2012 16:10

1. Een volmacht hebben op een rekening wil NIET zeggen dat het geld op die rekening U toekomt.
2. Ja, een rekeninghouder mag zelf beslissen over de volmachten die hij/zij geeft of niet geeft.

Langis
Topic Starter

#3 , 25 okt 2012 16:32

En wat als mijn ouders sterven? komt dat geld dan niet automatisch bij mijn broer als volmachthebber terecht? Vooral in het geval ik hier nooit van op de hoogte zou zijn geworden..

Reclame

Lightning

#4 , 25 okt 2012 17:39

Dan valt dat geld in de nalatenschap van uw ouders en wordt verdeeld tussen U, uw broer en eventueel andere erfgenamen.

Creatief

#5 , 25 okt 2012 17:41

Neen, dat geld komt zeker niet op de rekening van je broer.Een volmacht dient gewoon om als als vader ziek is, ... betalingen te verrichten i.p.v. vader.
Een volmachthebber heeft ook zijn plichten en moet ook de uitgaven, die hij in de plaats van vader heeft gedaan, kunnen verantwoorden.

Creatief

#6 , 25 okt 2012 17:44

Je vader moest je niet op de hoogte brengen wanneer hij jouw volmacht introk. Hij mag morgen zelfs ook die van je broer wijzigen.

Langis
Topic Starter

#7 , 25 okt 2012 18:23

Destijds toen wij onze handtekening gingen zetten toen die rekeningen werden geopend was dat met het idee om later als we geld nodig hadden daar gebruik van te kunnen maken, niet om betalingen te kunnen doen voor als vader ziek werd..

Creatief

#8 , 25 okt 2012 21:43

Neen, Langis, daar dient een volmacht niet voor. Je zal dat verkeerd begrepen hebben.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”