nieuw samengesteld gezin

mvc
Topic Starter

nieuw samengesteld gezin

#1 , 20 nov 2012 10:15

Ik heb 4 kinderen uit een vorig huwelijk, mijn echtgenote heeft 2 kinderen uit een vorig huwelijk.
Wij zijn gehuwd zonder kontrakt.
Hoe wordt later de erfenis verdeeld? Elk kind 1/6 of mijn kinderen samen de helft en mijn echtgenote haar kinderen de andere helft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marijkealleen

#2 , 21 nov 2012 14:10

Uw kinderen krijgen samen de helft en de kinderen van uw echtgenote de andere helft. Dus uw kinderen krijgen ieder bv. 1/8 van het huis, en de kinderen van uw echtgenote ieder 2/8.

wanton

#3 , 24 nov 2012 20:33

Er zijn drie vermogens in het spel : het eigen vermogen van elke partner en de gemeenschap. Tot het eigen vermogen behoort alles wat elke partner had voor dit huwelijk. Wat is zijn erfenis : ieders eigen vermogen plus de helft van de gemeenschap. De blote eigendom gaat in eerste instantie naar de eigen kinderen , terwijl de partner het vruchtgebruik bekomt. Dat betekent dat die partner zelf nog levenslang in de gezinswoning kan blijven wonen , ongeacht van wie dat huis is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”