schenking bij aankoop huis

maze
Topic Starter

schenking bij aankoop huis

#1 , 18 dec 2012 18:51

Hallo,

Ik bevind me in een verwarrende situatie , ik en mijn vriendin kopen een woning , mijn vriendin krijgt zeer mooi bedrag van haar ma .
Haar ma wil in de akte dat als we uit elkaar gaan , mijn vriendin haar deel terugkrijgt , volledig akkoord !
Mocht mijn vriendin sterven en we hebben geen kinderen,heb ik recht op vruchtgebruik , maar mocht ik bv 20 jaar later ook sterven ,wil mijn ''schoonma '' haar geld terug , is dit de normale gang van zaken ?
Of is dit iets bizar ?? De notaris begrijpt niet waarom mijn schoonma iets schenk om het dan '' terug te vragen '' .

Graag wat info aub !

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 dec 2012 19:44

Schoonma erft toch in dat geval de helft van het huis. Wat is dan het probleem?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

papske

#3 , 20 dec 2012 14:35

Of het moest zijn dat er een huwelijkscontract is dat de langst levende alles erft, dan erft schoonmama iets, en worden haar centen later vererft naar 'de andere kant', zijnde uw broers of zussen. Heeft ze nog andere kinderen ? Ik bedoel : heeft uw echtgenote nog zussen of broers ? Het zou kunnen dat schoonma de centen in de familie wil houden.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”