kasbons

Njef
Topic Starter

kasbons

#1 , 01 apr 2013 12:31

Hallo ,

een tijdje geleden is mijn vader overleden en is alles verdeeld behalve de kasbons.
Nu is 1 van die kasbons vervallen en het bedrag is op een gezamenlijk rekening gekomen.
1 van mijn broers wilt nu zijn goedkeuring niet geven om het bedrag op die rekening te verdelen.

Kan ik mijn deel die op die rekening staat toch nog op een bepaalde manier opeisen ?
Om verdere problemen in de toekomst te vermijden kan ik mijn deel van de kasbons die nog niet vervallen zijn , opeisen ( laten uitbetalen ) ?
Zoja hoe kan ik dit het best doen.

Bedankt voor de raad en info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 01 apr 2013 23:15

Belangrijke vraag:
"Leeft moeder nog?" En indien ze nog leeft, welk huwelijkscontract had ze?

Njef
Topic Starter

#3 , 02 apr 2013 18:05

Die leeft helaas niet meer , is een paar maand ervoor gestorven.

Reclame

j.demoor

#4 , 03 apr 2013 09:59

“Art.815. Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden gevorderd, niettegenstaande enige hiermee strijdige verbodsbepaling of overeenkomst. Men mag echter overeenkomen de verdeling voor een bepaalde tijd uit te stellen; zodanige overeenkomst kan voor niet langer dan vijf jaren verbindend zijn; maar zij kan vernieuwd worden.”(Burgerlijk Wetboek).

‘1 van mijn broers wilt nu zijn goedkeuring niet geven om het bedrag op die rekening te verdelen‘

Deel ALLE mede-erfgenamen schriftelijk mee dat u zowel geld als kasbons verdelen wil binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn. Deel daarin tevens mee dat u bij weigering minnelijk te verdelen deze verdeling gerechtelijk zal vorderen met toepassing van voornoemd art.815.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”