lenen aan kind

Jan Solders
Topic Starter

lenen aan kind

#1 , 15 mei 2013 21:59

Gegeven : 2 getrouwde zonen. Eén zoon heeft belangrijke herstellingen en verbouwingen aan zijn woning nodig met grote kosten. Hij kan dat financieel maar uitvoeren na 5 jaar als zijn hypothecaire lening is afbetaald. Die werken zouden echter nu moeten gedaan worden
Kunnen de ouders hem een onderhandse lening geven, zonder interest op 10 jaar bv, MAAR waarvan de afbetaling maar begint te lopen na 5 jaar .
De ouders zijn zelf al 65 jaar en de lening zal dus maar na 15 jaar terugbetaald zijn.
Vraag : Is dit een goed idee of zitten er ergens addertjes voor later onder het gras die ik nu niet meteen zie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 16 mei 2013 16:49

U kan dit gerust doen. Zet duidelijk één en ander op papier en laat alle betrokkenen tekenen. Ik raad zelfs aan de andere zoon in te lichten.
Men kan ook vermelden dat het saldo eventueel verrekend wordt bij de verdeling van de nalatenschap.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”