Ik heb een vriend die op het ogenblik van de feiten in België verbleef maar kort daarna definitief naar Israël vertrok.
De grootouders van betrokken vriend hadden indertijd een tiental appartementen en een heleboel geld.
Zij hebben 5 kinderen waarvan er 2 overlijden,één na deportatie naar Auswich en één die overlijdt door ziekte. Deze laatste heeft geen kinderen en zij die gedeporteerd werd naar Auswich heeft een zoon, mijn vriend. Het nodige werd gedaan bij een notaris opdat mijn vriend het gedeelte van de erfenis die aan zijn moeder zou toekomen zou krijgen. Van de drie andere zusters zijn er twee (zus a en zus b)die elk één kind hebben en de derde (zus c) heeft geen kinderen. Zussen a en b overlijden. Na overlijden van de grootouders (36 jaar geleden) wordt de erfenis verdeeld tussen de twee kinderen van zus a en zus b enerzijds en zuc c anderzijds. 7 jaar geleden overlijdt zus c en de overgebleven echtgenoot schenkt alles aan zijn zoon die uit een relatie met een andere vrouw geboren werd. Aangezien zus c geen kinderen had beloofde zij eveneens een gedeelte van de erfenis aan mijn vriend. Hij beschikt hiervan over een document. Mijn vriend zou dus normaal recht hebben op het gedeelte van zijn moeder, dat hij nooit gekregen heeft, en een gedeelte dat hem beloofd werd door zus c maar dat de overgebleven echtgenoot aan zijn zoon geschonken heeft. Kan mijn vriend nog iets doen om alsnog zijn erfenis te recupereren na al die tijd? Alles gebeurde hier in België terwijl hij in Israël verbleef.