Hallo,
Mijn zus en ik zijn onlangs onze vader verloren.
Mijn zus is amper 20 jaar oud en studeerd net, ik ben 24 jaar oud en werk nog niet zo lang.
Mijn vader was ziek en had hoog oplopende zieneknhuis facturen, hij had geen eigendom en had net geld genoeg opzij gezet om zijn eigen begrafenis te regelen.
Mijn vader heeft 2 zussen en 1 broer, zij raade mijn zus en mij aan, samen met hen, de erfenis te verwerpen, aangezien mijn vader meer schulden dan 'eigendom' had.
Vervolgens zijn we naar burgerlijke griffie van de rechtbank van Eerste Aanleg gegaan om de erfenis te verwerpen. We hebben een document (in veelvoud) gekregen moesten er schuldeisers naar ons toekomen, zouden we gewoon dit papier moeten afgegeven, werd ons gezegt.
Onlangs hebben mijn zus en ik een aangetekende brief gekregen van de eigenaar van mijn vaders appartement waarin staat dat daar blijkbaar nog ergens een auto en een moto staat. Mijn zus en ik hadden amper nog contact met hem en waren hier niet van op de hoogte.
Ik ben al gaan informeren bij een notaris en deze zegt dat doordat we de nalatenschap verworpen hebben we hebben verzaakt aan het actief en het passief. Maar het is dan ook niet onze bedoeling de auto of moto te behouden.
Moeten mijn zus hier eigenlijk iets aan doen? Is er geen procedure als eigenaar van een appartement achtergelaten goederen aan te geven?