is dit correct

foetsjie
Topic Starter

is dit correct

#1 , 04 aug 2013 22:21

10 jaar geleden is mijn vader gestorven. De erfenis van mijn vader bij notaris A gedaan. Mijn vader had een testament gemaakt dat het grootste deel naar mijn moeder ging. dit jaar is mijn moeder gestorven. De erfenis is door onze "gebruikelijke" notaris gedaan, maar daar komt nu naar boven dat mijn vader nog een kind had. hoe kan het dat dit bij het overlijden van mijn vader niet naar boven is gekomen en nu bij het overlijden van mijn moeder naar boven komt. Heeft hij nu nog recht op de erfenis en zo ja op welk deel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 aug 2013 20:22

Dat 'onbekend ' kind kan nog steeds zijn rechten doen gelden op zijn deel van de erfenis van vader. Dat wil zeggen dat hij minstens recht had op 1/3 van de nalatenschap van vader. Dat wil zeggen dat zowel een deel van meder der nalatenschap als van uw erfdeel een stuk naar dat kind gaat.
Van de erfenis van moeder kan hij evenwel niets krijgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”