erfenis

sjanulleke
Topic Starter

erfenis

#1 , 14 okt 2013 01:11

Mijn moeder(4 kinderen) is , na het overlijden van mijn vader 12 jaar geleden , met een gefortuneerde weduwnaar (die zelf 5 kinderen had) gehuwd.
Wij beschouwden hem als een 2de vader en hij was ook erg op ons gesteld.Hij heeft ons toegefluisterd dat, indien hij kwam te overlijden, er iets voorzien was voor ons.Tegen ons moeder heeft hij gezegd dat er iets geregeld was voor ons. Hij is nu bijna een jaar dood maar wij horen niets van een eventuele erfenis, de notaris heeft nooit contact met ons opgenomen. Onze stiefvader was een man van zijn woord, wie kan ons helpen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 14 okt 2013 09:02

Ik neem aan dat je moeder naar aanleiding van het overlijden van je stiefvader wel een kopij van de aangifte van nalatenschap zal hebben...
Indien ze je deze kopij wil geven zou ik aanraden om van daaruit verder te kijken.

Op het registratiekantoor zul je niet verder geholpen worden aangezien je waarschijnlijk geen partij zal zijn, en ook de notaris zal een partij die niet tussenkomt geen uitleg mogen geven.

Indien zulke zaken bespreekbaar zijn met je moeder zou ik eerst en vooral es bij haar gaan informeren, zij zal, neem ik aan, wel op de hoogte zijn...

wanton

#3 , 14 okt 2013 18:25

Stiefkinderen erven alleen van een stiefouder als die een testament maakt ten hunnen gunste. De kans is reeel als er geen was bij de notaris , er helemeaal geen testament is geweest.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”