het voorbehoude gedeelte

lachertje
Topic Starter

het voorbehoude gedeelte

#1 , 22 feb 2014 01:38

n
Laatst gewijzigd door lachertje op 02 mar 2014 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 22 feb 2014 02:47

Uw ouders zullen het "langst leeft al heeft" principe hebben laten toepassen: dan erven zij alles van elkaar en moeten de kinderen dus wachten op hetgeen overblijft van de langstlevende ouder.

Maar indien U kan bewijzen dat de andere kinderen schenkingen hebben gekregen, dan heb je normaliter recht op hetzelfde. Kijk hiervoor op het forum.

lachertje
Topic Starter

#3 , 22 feb 2014 05:43

Bewijzen? En dan? Deze maand 500euro volgende maand halen wij 750 euro af
En geven het handje contantje binnen de het jaar is dat weggesluist

En als hij na 4 jaar komt te overlijden? wat blijft er over ? goed geraden niets meer

En ga dan maar eens bewijzen dat dit op deze manier wordt weggeven

Dat kan je niet,want dan is het ze had dit nodig of ze had dat nodig
Uittreksel opvragen? Als alles in handje wordt door gegeven
Kan je niets bewijzen, en dat is wat hier gebeurt
Je kan alleen laten zien dat die bedragen zijn afgehaald
Wat er mee gedaan is niet.

En als je zou zeggen dat is bewijslast,.?
Mag het ze4 jaar zijn of 8 jaar
Mijnsienzien is weg is weg
En zolang die het op deze manier spelen en niets via de rekeningen door sluisen is er bitter weinig aan te doen.

Reclame

lachertje
Topic Starter

#4 , 22 feb 2014 08:13

interessante discussie gelezen op het forum is al wel van 11 april 2011 geleden
sorry hoofd titel weet ik momenteel niet meer. Maar mijn vermoede gaat blijkbaar kloppen
eens uitgedeeld onder de tafel, kan er niets bewezen worden
en dan mag men nog een schoendoos vol bewijzen hebben, dat er regelmatig geld is verdwenen
uiteindelijk kan men daar niets aan doen. Weg is weg
en dan stel ik mij de vraag, wat is het voorbehouden gedeelde waard, als de langst levende bij leven en welzijn kan doen en laten wat die wilt en het geld onderhands weggeven

zie citaat

@westhoek: Als ik 100 euro in een enveloppe aan u geef zonder dat ik u dat geld verschuldigd ben, dan is dat een "schenking in de echte zin van het woord". Gaat iemand van mijn erfgenamen later die schenking kunnen bewijzen, dat lijkt me sterk... Dit gezegd zijnde, waar steunt u eigenlijk op om te blijven beweren dat het geld dat de schoonmoeder van TS aan de schoonbroer heeft gegeven geen schenking zou zijn? Het is niet omdat het gegeven geld niet in een akte bij de notaris beschreven werd dat het juridisch geen schenking is.

lachertje
Topic Starter

#5 , 22 feb 2014 11:49

kan iemand mij zeggen of er upperhout iets kan gedaan worden, hoe klein ook
weten zelfs niet of vader over al zijn vermogen beschikt en wil die weg niet bewandelen

waarschijnlijk niet, anders had ik het nu al geweten

wanton

#6 , 22 feb 2014 18:06

Een huis ver onder de prijs verkopen is in principe ook een schenking. Daar bestaat een akte van. Indien daar die lage prijs vermeld staat , kunnen jullie , na overlijden van vader , daarvan toch al het verschil opeisen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

lachertje
Topic Starter

#7 , 23 feb 2014 09:21

en waar moet ik daar voor zijn?

en moet ik dan terug een advocaat inschakelen?

bedankt

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”