Dochter dreigt met vanalles voor het geld van dood moeder

fuzzy30
Topic Starter

Dochter dreigt met vanalles voor het geld van dood moeder

#1 , 27 feb 2014 15:04

Beste,

Waar zal ik starten, mijn meter is gestorven en mijn tante haar dochter doet in vanalles moeilijk en ze dreigt met de politie. Hoe komt dit allemaal.
Dus ik vraag dit in de naam van de 2 kinderen die in ruzie liggen met het 3de kind.

Een paar maanden geleden heeft ze via de notaris het huis verkocht en er waren dan inééns heel wat problemen rondom met die ene dochter.
Ze wilde inééns de papieren inkijken kwa uitreksels enz..
Dit omdat de zoon de paperassen van de moeder deed en dit onder haar toezicht en goedkeuring.

Dit vonden we allemaal zo raar dat ze dit allemaal wilde zien, misschien omdat ze nooit close was met haar moeder en de andere dochter en zoon wel.

Dan de avond waarop het bod viel bij de verkoop van het huis waren de 2 kinderen akkoord met het bod maar die dochter was natuurlijk niet akkoord. Ze deed moeilijk errond omdat het gewoon teweinig geld was, ze vond de waarde van het huis veel hoger dan dat men bood.

De moeder en 3 kinderen hadden op voorhand al bij de notaris geweest om daar alles te tekenen en de moeder had ook de 3 kinderen als volmachtigden opgegeven. Dit zodat ze de rekeningen ook konden controleren. De zoon dat al het beheer deed van het geld alvorens, kreeg nog een hogere volmachtiging en had het Volledige beheer over het geld en dit om dingen te betalen voor haar en bijv. omdat ze in een home zat ook daar dingen voor te kunnen betalen zoals de dokter enz..

Nu is het zo dat ervoren nog iets bijkwam, er kwam nog een sterfgeval ongeveer een 6 maand geleden van een veel verder familielid, het huis werd nagelaten en de kinderen ervden allemaal, nagenoeg waren er schulden en moesten die blijkbaar betaald worden vooraleer het huis kon verkocht worden.
1.
Mijn eerste vraag:
De zoon heeft met MONDELING toestemming van zijn moeder en de ene dochter het geld mogen afhalen om die schuld van meer dan 5 000 euro te kunnen betalen. Dit was dus meer een schenking maar niet op papier.
Kan die ene dochter dan eigenlijk dit geld opeisen want blijkbaar heeft ze een extra notaris geraadpleegd hierover en zij of hij, eist de uitreksels van de bank van de laatste 6 maand!
Wat zijn dus de consequenties hiervan !?

Normaal gezien ging de moeder enkel het geld verdelen onder de 2 kinderen, dit omdat ze door allerlei spelletjes enorm nerveus werd en enorm ermee inzat. Ze was dan ook 93 Jaar !
Dit mede door de dochter dat met het spelletje meedeed, ze ging bij de moeder en zei vanalles lelijks tegen haar en daarom ze haar ookal niet meer zien.
ze ging ook bij de dokter van de moeder om hem uit te vragen hoe het met haar was, zo wisten ze ook vanalles terwijl.
Tijdens nieuwjaar stuurde de dochter een nieuwjaarskaart naar Ons en niet naar de moeder, haar meme ook.
De dochter stuurde gewoonweg niet naar haar eigen moeder.

Dit waren allemaal factoren dat mijn meme haar Enorm opjaagde en zoals ze de week ervoor nog zei tegen me, ik huil enorm veel en zie er enorm vanaf, dit omdat ik mijn eigen kind niet meer zie en dat ze vanalles doet om nog meer te kwetsen.

2.
Kan dus ook iets gedaan worden om het feit van erven, ze heeft spijtig genoeg niks op papier gezet of bij notaris.
Dus volgens mij zijn er geen omwegen of wetten die zeggen dat de dochter er zoveel procent .. geen recht opheeft.

Ook het feit dat ze niks meegeholpen heeft bij de verkoop van het huis, het leegmaken en schoonmaken ervan.. niks heeft ze gedaan!

3.
de zoon was volledige volmachtigde over het geld, heeft hij dan niks voor het zeggen nu?
Want hiervoor zijn enorm veel papieren getekend door de moeder en kinderen voor akkoord dat hij Alles zou doen voor haar.

Nu het feit dat ik na het overlijden nog belde en een paar smsen stuurde met de waarheid, heeft ze gewoon een aanklacht ingediend, zowel tegen ik als de zoon. Morgen mag ik het gaan uitleggen bij de politie. Nu, ik jaag me er niet zo in op. Ik kan maar de waarheid zeggen.
Maar dit geeft toch aan wat voor onmensen er leven op deze wereld.

Gewoonweg alles voor het geld, niks meer of minder!

Ik hoop dat jullie hier meer info kunnen over geven!?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 27 feb 2014 15:11

Als er geen testament is, erven de drie kinderen elks een gelijk deel van de moeder. Daar is niets aan te doen. Als de moeder dat anders gewillen had, had ze bij leven een testament moeten opmaken, waarbij ze het beschikabre deel over haar ene dochter en zoon verdeelde en de andere dochter enkel haar resevatair deel gaf.

Het andere stuk begrijp ik niet zo goed: waarvoor diende die 5000 euro? Wie was dat andere sterfgeval en wie waren daar de erfgenamen?

fuzzy30
Topic Starter

#3 , 27 feb 2014 16:43

dat was de moeder haar man, zijn broers zoon. Die generatie of erfgenamen was gestorven dus ging het naar een verdere generatie dus de kinderen waren erfgenamen.

Nu hoor ik net van mijn moeder dat hij het geld zal teruggeven en gedeeld worden in 3.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”