Hallo,
Mijn ouders, een bejaard echtpaar, hebben hun gezinswoning (gebouwd in 1967) onlangs voor een zacht prijsje uit de hand verkocht aan de enige zoon van mijn broer. Zij behouden het vruchtgebruik, maar betalen hiervoor wel nog een vergoeding van 25.000 euro aan dat kleinkind als huur. Deze transactie gebeurde via een notaris waarover ik, als reservataire erfgenaam naast mijn broer, alleen achteraf mondeling werd ingelicht en zonder dat ik of ??n van mijn kinderen, ondanks een goede relatie met mijn ouders, er ook maar enige inbreng in kreeg. De zoon van mijn broer is 21 jaar en alleenstaande met een inkomen als fabrieksarbeider en maakt grootse renovatieplannen. Wij voelen ons in deze zaak serieus benadeeld omdat het hier duidelijk om een vermomde schenking gaat ten voordele van mijn broer en zijn zoon, waarbij een boete door de fiscus al ingecalculeerd blijkt te zijn. Ik kan moeilijk aannemen dat de betrokken notaris buiten de wet zou gehandeld hebben, maar dit lijkt me toch al te gortig. Waar zijn in deze mijn rechten?