echtscheiding Zuid-Afrika

dd238811
Topic Starter

echtscheiding Zuid-Afrika

#1 , 04 mei 2014 22:09

hallo;Mijn dochter heeft in zuid-Afrika haar huwelijksrelatie gebroken door met een andere man iets te beginnen. Zij heeft het ouderlijk huis, indien we dit zo kunnen noemen, verlaten. Bij dit huwelijk is een 3-jarig kind betrokken, een eigendom die op dit moment reeds verkocht is en wat persoonlijke spullen die nog opgeslagen liggen in dit huis.Mijn schoonzoon heeft nu in Tanzania een job aangeboden gekregen als professor op de universiteit. Mijn dochter wenst in Zuid-afrika te blijven en werkt als deeltijdse met gehandicapte jongeren. Bij mijn weten zijn zij gehuwd zonder huwelijkscontract dus 50/50. Kunt u mij advies geven over de procedure die zij kunnen volgen en wat er met het kind kan gebeuren? Ik denk niet dat een echtscheiding met onderling akkoord mogelijk is en dat er getrokken en geduwd gaat worden voor het kind, m.a.w. een vechtscheiding. Kan de scheiding uitgesproken worden in Afrika of moeten zij hiervoor naar België komen? Ik moet er nog bij vertellen dat voor de opvoeding van het kind mijn voorkeur uitgaat naar mijn schoonzoon en niet naar mijn dochter omdat zij dit kind geen opvoeding geeft, ondanks haar diploma van onderwijzeres lager onderwijs.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2014 09:58

Welke is de nationaliteit van beiden?
Werd het huwelijk in ons land aangegaan of in Zuid-Afrika?

dd238811
Topic Starter

#3 , 05 mei 2014 20:20

zij zijn beide belgen en zij zijn hier in belgie gehuwd

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”