Sterfgeval moeder

scelle
Topic Starter

Sterfgeval moeder

#1 , 02 jun 2014 20:34

Twee weken geleden is mijn moeder jammer genoeg overleden en nu moet de financiële kant geregeld worden.
Nu zitten we met een hele hoop vragen en misschien kunnen jullie mij verder helpen.

Mijn vader is al 22 jaar geleden overleden en ik heb nog 2 zussen.
We zijn dus met 3 erfgenamen en dit is het probleem niet want we komen goed overeen.

Mijn moeder heeft een eigen appartement die +/- 250.000€ waard is. Daar moet wel nog +/- 7000€ van betaald worden via een kleine lening die ze aanging.

Kunnen jullie ons aanraden om dit zelf proberen te verkopen of beter via immobiliën? Probleem is dat we er zelf geen kennis hebben met kopen/verkopen.
Wat moet er betaald worden aan het immobiliën kantoor? Is dit een vooraf afgesproken bedrag?

En nu is er nog een probleem waar zowel mijn zussen als ikzelf 99% zeker van zijn.
Volgens ons is er nog redelijk wat geld ook daar mijn moeder dit geërfd heeft van haar ouders.

Nu is daar niets meer van te vinden, als mijn moeder alles opgeleefd heeft is dit zeker geen probleem voor ons maar dit is bijna niet mogelijk.

Is er een mogelijkheid om de bankgegevens van bijvoorbeeld de laatste 20 jaar ergens op te vragen?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Als ik duidelijker moet zijn laat maar weten he :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jun 2014 20:52

Wat betreft bestaande (slapende) bankrekeningen:
dit kunnen jullie aanvragen bij Febelfin: https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... rekeningen" onclick="window.open(this.href);return false;

Of jullie rechtstreeks of via makelaar verkopen is jullie persoonlijke beslissing en hangt o.m. af van de inspanningen die jullie zelf willen doen of niet willen doen.
Indien jullie minimale administratieve beslommeringen willen dan verkopen jullie best via makelaar of notaris.

Voor het ereloon zou ik minsten drie makelaars naar hun voorwaarden vragen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”