#6 , 03 jul 2014 15:55
Als richtprijs kan je misschien de standaardprijzen van dienstencheques nemen: op dit ogenblik 9 euro per uur (dit is : zonder belastingsaftrek).
Voor poetsen en strijken betaalt mijn moeder een poetsmevrouw met dienstencheques en haar strijk wordt eveneens met dienstencheques door de strijkcentrale gedaan. U kan bij zo'n strijkcentrale de prijs per kledingstuk gaan halen, of gewoon ook 9 euro/uur aanrekenen.
Voor de begeleiding naar artsen en zo is een goede basis de prijzen van de vrijwillige Minder Mobielen Centrale aan te houden. Ik heb ze niet bij de hand, maar zijn vast te vinden bij uw plaatselijke OCMW diensten o.i.d.
Die bepalen de prijs à ongeveer 0.5 euro per rit + 0.15 euro per kilometer en dan nog x euro per uur indien men moet blijven en wachten.
Dit lijken me redelijke vergelijkingen. De tijd dat enkel de dochter voor de volledige begeleiding zorgde is voorbij. Nu de meeste mensen dan nog buitenshuis werken en zelf gebruik maken van een poets- en strijkdienst, lijkt het me dan ook logisch om voor die diensten vergoed te worden.