Ik heb 2 huwelijken achter de rug, met uit elk huwelijk 1 kind, met mijn huidige partner hebben wij er samen ook 2.
Momenteel wonen wij in het huis van zijn moeder, geerfd van haar ouders, dmv een recht van bewoning dat mijn partner heeft ondertekend, waarin vermeld staat dat wij er alleen beide mogen wonen.
Wat als er nu iets gebeurd met 1 van beide? Ik kan me voorstellen dat mijn schoonouders hun eigen zoon er niet zo dadelijk uitzetten als er iets met mij gebeurd, wat andersom???Sta ik dan dadelijk op straat,
hoe kunnen we dit na ons huwelijk aanpassen?
-enplus spreken ze plots van indien het nodig zou zijn dat ze het huis waar mij momenteel in wonen zouden verkopen, en als wij een huurcontract tekenen, ze ons er niet zo snel kunnen uitzetten, met een recht van bewoning dan wel?
-wat met de gedane kosten van onze kant? Kunnen wij die dan terug op hun verhalen?
Volgende vraag wij staan op trouwen en moeten dringend een huwelijscontract ondertekenen, mijn schoonmoeder weigerd, dat wij een contract tekenen met scheiding van goederen en gemeenschap van aanwinst. Er zitten nl wat onroerende goederen en financi?le midelen aan haar kant. (mijn partner is ook enig kind)
Volgens haar profiteer ik dan ook van de inkomsten van de onroerende goederen bij erfenins..
Bijkomend wil ze niet dat mijn eerste 2 kinderen delen in de koek..
Maar onze gezamelijke kinderen wel..
Hoe zit dat erfenis rechtelijk?
Welk soort huwelijks contract is het beste aan te raden?
Alvast bednakt om ons een hier te helpen in een ongelooflijk kluwen van vanalles..