Beste,
Ik ben woonachtig in Hongarije samen met mijn vriend.
Mijn moeder en haar toemalige echtgenoot woonden hier ook.Mijn moeder is vorig jaar december overleden op korte termijn na vaststelling van kanker. Zij is toen nog naar Belgie teruggekeerd voor verzorging maar dit heeft niet mogen baten en is aldaar overleden.
Ik heb nooit bij een erfenis stilgestaan, maar ben recent op de hoogte gebracht dat haar echtgenoot dit had moeten aangeven en tevens de erfenis diende te regelen. Dit is echter nooit gebeurd. Zij waren gehuwd zonder contract.
Nu is mijn vraag hoe het had moeten gaan en wat er dus niet aan haar kinderen is toegekomen.Mijn moeder had, van de erfenis van haar vader, alles in het huishouden vernieuwd(meubelen, huishoudtoestellen, nieuwe electronische toestelen voor de echtgenoot, etc). Tevens had zij ook nog een spaar- en zichtrekening ten tijde van overlijden.De echtgenoot heeft toen, bewust, gebroken met de familieleden van zijn overleden echtgenoot en is een nieuw leven gestart met een hongaarse dame. Hij heeft blijkbaar de ganse inboedel van het appartement voor een weinig geld van de hand gedaan online.
Ik ben hier nog steeds woonachtig, maar ben tevens van mening dat mijn broers en zussen in ons vaderland ook in de steek zijn gelaten door hem. zij hebben destijds gevraagd om iets van hun overleden moeder te mogen ontvangen maar dit is hen steeds beloofd maar nooit uitgevoerd.
Dus mijn grote vraag is wat ik hier nu nog aan kan doen want heb het gevoel dat er op dit ogenblik een soort van fraude is gebeurd aangaande successierechten ed.
Met vriendelijke groet,
De Burchgraeve Evelien.