Lang vergeten kluis met Dividenden uit 1980 ... wat nu ?

ytreza
Topic Starter

Lang vergeten kluis met Dividenden uit 1980 ... wat nu ?

#1 , 17 okt 2014 14:29

Hallo ,

Ik ben gescheiden van mijn vrouw in 1983 en had met haar 1 dochter, mijn ex-vrouw is overleden in 2011.
Nu is alle contact met de dochter jammer genoeg verbroken.
Ik kreeg onlangs een brief van de bank dat ik moet langsgaan omdat er nog een kluis is op naam van mij en mijn overleden ex-vrouw.
Ik dacht dat zij de kluis had geledigd, maar blijkbaar is dat niet zo.
Dit waren Dividenden die er in lagen en nog wat juweeltjes en wat geld. Nu die dividenden gaan over een bedrag van zo'n klein miljoen Belgische Franken wel te verstaan !
Nu is mijn vraag , kan ik dit regelen zonder de dochter of moet ik daar een deel van afstaan aan de dochter.
Want er is enkel naar mij een brief verstuurd.
Trouwens normaal gezien had dit toch in 2011 bij de erfenis moeten geregeld zijn. Dus blijkbaar is daar iets misgegaan.
Niet dat ik het mijn dochter niet gun hoor , maar ik zie haar gewoon nooit meer door haar relatie met iemand die haar compleet manipuleert.
Ik wil echt niet dat die man mijn geld nog eens in z'n handen krijgt , waar ik voor werkte samen met m'n ex.

alvast bedankt en vriendelijke groeten !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 okt 2014 17:04

Uw dohter had daar bij het overlijden van haar moeder in 2011 de helft van moeten aangeven als erfenis.
Waarschijnlijk hebben jullie de dochter nooit op de hoote gesteld van het bestaan van die kluis.
Bijgevolg kon ze niets afweten van het bestaan ervan en ook niet vermelden in de aangifte van de erfenis.

Ze moet dit nu zo snel mogelijk vooralsnog doen.
En uiteraard kunt u dat geld niet volledig voor u houden aangezien de helft sedert 2011 eigendom is geworden van uw dochter.
Vermoedelijk kan de bank haar helpen bij het bepalen van de waarde van die aandelen.
Laatst gewijzigd door roharro op 17 okt 2014 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 17 okt 2014 17:05

Die kluis is duidelijk over het hoofd gezien als uw ex is overleden. Die had moeten geblokkeerd geweest zijn en geopend in bijzijn , of minstens met medeweten van de Registratie.
Die kluis kan mi. enkel geannuleerd worden mits handtekening van beiden.
Als die bank oprecht is, (her)opent zij een dossier 'nalatenschap' met alle gevolgen van dien. Helft voor u , helft voor uw dochter maar deze betaalt successierechten. probeer toch een regeling ten haren gunste te maken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

ytreza
Topic Starter

#4 , 24 okt 2014 15:22

Die kluis is duidelijk over het hoofd gezien als uw ex is overleden. Die had moeten geblokkeerd geweest zijn en geopend in bijzijn , of minstens met medeweten van de Registratie.
Die kluis kan mi. enkel geannuleerd worden mits handtekening van beiden.
Als die bank oprecht is, (her)opent zij een dossier 'nalatenschap' met alle gevolgen van dien. Helft voor u , helft voor uw dochter maar deze betaalt successierechten. probeer toch een regeling ten haren gunste te maken.

OK bedankt ,

ik zal dan maar eens bellen met haar en de situatie uitleggen.
Probleem is dat hij zich er mee zal bemoeien als er geld bij komt... hij zou beter een job zoeken !
Maar goed , sorry dat ik even mijn gal uitspuwde hier hoor ... maar er moet me zoveel van het hart.
Je kan je niet voorstellen hoeveel pijn dit doen en hoe verscheurd ik ben.
Ik wil haar zelfs graag het ganse bedrag geven , mocht ik niet weten dat alles naar hem zou gaan.
Liefde maakt mensen Blind en laat ze domme dingen doen.
Bedankt voor de uitleg, u heeft me zeker geholpen hoor.

groetjes.

ytreza
Topic Starter

#5 , 24 okt 2014 15:31

Uw dohter had daar bij het overlijden van haar moeder in 2011 de helft van moeten aangeven als erfenis.
Waarschijnlijk hebben jullie de dochter nooit op de hoote gesteld van het bestaan van die kluis.
Bijgevolg kon ze niets afweten van het bestaan ervan en ook niet vermelden in de aangifte van de erfenis.

Ze moet dit nu zo snel mogelijk vooralsnog doen.
En uiteraard kunt u dat geld niet volledig voor u houden aangezien de helft sedert 2011 eigendom is geworden van uw dochter.
Vermoedelijk kan de bank haar helpen bij het bepalen van de waarde van die aandelen.

Beste man ,

ik schaam me over de vraag die ik stelde hoor , geloof me het is niet uit hebzucht .
Ik zou m'n dochter maar al te graag het ganse bedrag geven hoor en nog veel meer.
Maar haar man is een manipulator , hij bedriegt haar en heeft ze al meer dan eens een tik gegeven.
Je kan je niet voorstellen hoe ik me voel dat ik nu nog eens geld naar hem zie gaan van "ons" gezin.
Want hij zal er mee uit gaan en andere vrouwen trakteren... ik mag er niet aan denken.
Maar soit, wie weet komt ze ooit terug bij haar gezond verstand en gooit ze hem de straat op.
Maar ik weet wel , ik moet me neerleggen bij haar beslissing.
Maar het is potverd.... hard hoor.

Groetjes !

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”