Ik heb een vraag over mijn schoonvader,20 jaar hebben mijn man en zijn broer niets van hun vader gehoord.Door omstandigheden is mijn schoonvader in het verleden al zijn geld en bezittingen kwijtgespeeld en daarbij ook nog eens het geld van zijn kinderen(waaronder mijn man dus)dat hij van hun spaarboek gehaald heeft en opgebruikt zonder dat ze ervan wisten

Vorige maand echter belde hij en vroeg om mijn man(zijn zoon dus)eens te spreken na 20 jaar!Het ging hier dus natuurlijk om geld te vragen en mijn man heeft dus geweigerd om hem iets te geven.
Dit weekend belde mijn man zijn tante ons om te melden dat zijn vader in het ziekenhuis ligt en dat hij en zijn broer vanaf nu moeten opdraaien voor alle kosten.Iets wat de tante(die een zus is van mijn schoonvader) blijkbaar al jaren deed.Mijn schoonvader is met niets in orde(ziekenbond enzo)en heeft geen geld of bezittingen meer en nog schulden waarschijnlijk.
Kan dit zomaar?Bij overlijden van mijn schoonvader wisten we dat we moesten afstand doen van de erfenis,maar moeten we nu alle kosten die hij nog maakt voor zijn overlijden en mischien later( want hij is al 73)ook de begrafeniskosten betalen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord