Samenwonen.

Helpme2105
Topic Starter

Samenwonen.

#1 , 23 dec 2014 12:46

Hallo,Ik ben een meisje van 15. Ik heb een 7 maanden lange relatie met mijn vriend die 16 is.We hebben in het verleden al veel problemen met zijn vader gehad. Hij strafte mijn vriend altijd door te zeggen dat hij mij niet mocht zien. En dat werd ons 1 keer te veel, dus zijn we samen weg gelopen van zijn thuis naar mijn thuis. We zijn in contact gekomen met het CLB en die hebben mijn vriend geplaatst in een leefgroep. In het begin mochten we van zijn vader samen slapen, samen douche,..... En zo 3 maanden lang. Mijn vriend en ik zaten dus letterlijk 24 op 24, 7 op 7 samen. Ik zorgde voor mijn vriend als hij ziek was of moe was, we zijn echt gehecht aan elkaar. En we zijn ook al een tijdje er over aan het na denken om samen bij mijn thuis in te trekken. Maar dat is alleen mogelijk als zijn vader een papier tekent met de goed keuring. Ik hoor mijn vriend nu elke dag maar 5minuten aan de telefoon van uit de leefgroep. Omdat zijn vader sinds kort zijn abonnement van zijn gsm heeft afgesloten. Mijn vriend wordt pas over ander half jaar pas 18. Maar zo kunnen wij 2 toch niet verder leven. Elkaar 3 maanden dag en nacht zien en nu op eens maar 5minuten met elkaar kunnen bellen. Ik hoop dat er een andere oplossing is want ik wou niet weten wat zijn vader nog van plan is om ons contact te kunnen verbreken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 dec 2014 15:14

Hoe staan je ouders tegenover je relatie?

j.demoor

#3 , 25 dec 2014 10:44

“Art.372.Een kind blijft onder het GEZAG van zijn ouders tot aan zijn meerderjarigheid of zijn ontvoogding.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

Dit kind dient zich dus aan dat gezag te onderwerpen,ook al is 16 jaar.

“Art.477.De minderjarige die de volle leeftijd van vijftien jaar heeft bereikt, kan door de familierechtbank worden ontvoogd op verzoek van zijn ouders of, wanneer dezen het niet eens zijn, op verzoek van een hunner. De vader of de moeder die geen verzoek heeft ingediend...moeten alleszins vooraf worden gehoord of opgeroepen.”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Helpme2105
Topic Starter

#4 , 27 dec 2014 13:52

Hoe staan je ouders tegenover je relatie?
Zij steunen ons hier in, en staan achter ons.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”