geachte
ik heb 2 vragen:
1) broer heeft samen met echtgenote in nederland een huis gekocht en was daar ook gedomicileerd,weet echter niet of ze gehuwd zijn met contract of niet, broer is overleden.Zij hadden geen kinderen.Kan ik ergens te weten komen hoe het zit met de verdeling van erfenis (blote eigendom) van die woning?Ik wil zijn echtgenoot daar niet bij lastig vallen maar zou toch mijn rechten eens willen kennen in dit geval. M.a.w, voorberijd zijn waneer de echtgenote zou overlijden.
2) enkele jaren terug hebben de ouders een stuk bouwgrond in erfenis gegeven aan broer, bij notaris is acte opgemaakt dat stuk grond aan beide kinderen gegeven is en ik de helft van het stuk grond terug verkocht heb voor een bepaalde som die op latere datum (ik denk bij overlijden ouders) zal betaald worden door broer.Nu hebben ze mij toen gezegd dat dit zogezegd was dat ik dan dit bedrag eerst zou krijgen bij erfenis en dan pas de verdeling zou komen.Klopt dit?
en blijft dit bedrag ongewijzigd of word dit bedrag aangepast aan de huidige waarde van de bouwgrond?
vijde vragen gaan niet over dezelfde famielie.
Dank bij voorbaat