Afstand nemen van plichten naar (schoon)ouders (OCMW kosten)

Wattedoen
Topic Starter

Afstand nemen van plichten naar (schoon)ouders (OCMW kosten)

#1 , 03 feb 2015 08:27

De band tussen mijn echtgenote en haar zus en hun ouders is de laatste jaren van kwaad naar erger gegaan door een aanslepend verhaal van leugens, stokerij,... Daarom zitten we nu op het punt dat we hen nog zelden zien of horen.
Ze hebben een 6-tal jaar hun eigendom verkocht en huren nu een huis in onze regio. Het probleem is dat ze met dit huis te huren ver boven hun stand leven en hun (laatste) spaarcenten de deur uitvliegen. Als ze zo voortdoen hebben ze binnen 5 jaar geen geld meer over, als ze dan in een OCMW rusthuis terechtkomen, zullen ze hier en bij mijn schoonzuster komen aankloppen.

Kunnen we dit op één of andere manier voorkomen zodat wij niet moeten boeten voor hun financiële fouten? Ze hebben al genoeg kapotgemaakt binnen onze familie, laat staan dat we er nog financiële voor zouden moeten opdragen.

Er is één specialleke: mijn schoonvader is al enkele jaren met pensioen, mijn schoonmoeder is net 51 geworden. Klopt het dan dat zij terug zou moeten gaan werken tot ze zelf pensioengerechtigd is want momenteel leven ze enkel van zijn pensioen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding