onverdeeldheid

Benny2
Topic Starter

onverdeeldheid

#1 , 17 feb 2015 17:01

Mijn beide ouders zijn spijtig genoeg overleden. Het ouderlijk huis staat nu reeds ongeveer een jaar te koop. Nu heeft er zich een koper gemeld en deze heeft een bod gedaan. Mijn twee broers en ik gaan akkoord met dit bod maar onze zus gaat niet akkoord. Zij gaat niet akkoord gewoon omdat ik en mijn zus laten we het zacht uitdrukken het niet meer goed met elkaar kunnen vinden. Nu vragen mijn broers en ik of wij het huis kunnen verkopen zonder haar ( 3 van de 4 zijn akkoord ) of kunnen wij dit langs andere wegen toch afdwingen?

mvg

Benny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 17 feb 2015 18:10

U kan alleen een openbare verkoop vorderen, verkopen uit de hand kan enkel mits akkoord van alle eigenaars. Om de openbare verkoop af te dwingen, moet u wel langs de rechtbank passeren.

wanton

#3 , 17 feb 2015 21:46

Vertel uw zuster dat zij een verkoop niet kan tegenhouden. Een verkoop via rechterlijke beslissing brengt alleszins minder op voor de verkopers.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Benny2
Topic Starter

#4 , 18 feb 2015 19:25

Bedankt voor de info. Bestaat hiervoor soms ook een rechtszaak in kortgeding of een soort snelrecht?

Turaki

#5 , 18 feb 2015 19:35

En waaruit bestaat de plotse dringendheid? Bij een verkoop uit de hand had u waarschijnlijk nog 4 maanden moeten wachten op uw geld, dus echt dringend is de verkoop van een woning meestal niet.

patjebrussel

#6 , 18 feb 2015 19:44

Bedankt voor de info. Bestaat hiervoor soms ook een rechtszaak in kortgeding of een soort snelrecht?
Dat denk ik niet, hoewel hier en daar op het net wel uitspraken te vinden zijn.
Mocht het zo makkelijk gaan, de wet op de onverdeeldheid zou nutteloos zijn.
Uit onverdeeldheid treden moet je zo snel mogelijk doen, want je zus heeft je nu liggen en zal je nog liggen hebben. Met uit onverdeeldheid te treden zet je haar buiten spel, een notaris zal tekenen in haar plaats.
In principe zou alles snellen moeten gaan sinds de nieuwe regeling. Vroeger kon het jaren aanslepen met niet aanwezig te zijn op de rechtbank, vergaderingen en dergelijke.
Ga samen met je broers naar een advocaat en deel de kosten. Je zus staat er dan alleen voor, ze verliest hoedanook.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”