appartement schoonmoeder

megacabrio
Topic Starter

appartement schoonmoeder

#1 , 22 jun 2015 18:23

Hallo, zit met een vraagje mijn schoonmoeder die eigenaar is van een appartement zou dit willen verkopen en een ander kopen maar op naam van 2 van haar 3 kinderen omdat 1 kind al vele jaren niet meer naar huis komt.
Aan ons is gezegd als die ene dochter geen opzoeking doet bij overlijden schoonmoeder dat dit perfect mogelijk is daar die dochter niet weet wat mijn schoonmoeder bezit.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 jun 2015 01:05

Is af te raden. Ik durf veronderstellen dat die dochter weet dat moeder nu een appartement heeft. Bij overlijden van moeder moet zij - of jullie willen of niet - mee-erven en alles ondertekenen. Gegarandeerd komt dan boven wat moeder gedaan heeft. De twee andere kinderen zullen dan hun zuster moeten uitbetalen tot die evenveel heeft. Want hetgeen voorgesteld wordt is een schenking , die moet gecompenseerd worden bij het overlijden van moeder.
Kort en goed : ik geloof er niet in dat zij deze 'schenking' niet zal te weten komen. Jullie kunnen misschien hopen dat zij haar deel niet opvraagt. Zij moet dat idd niet doen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

megacabrio
Topic Starter

#3 , 24 jun 2015 19:43

we zijn er wel zeker van dat zij dat niet weet wat mijn schoonmoeder bezit

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2015 20:08

Maar ze zal het wel weten als ze de akte van bekendheid onder ogen krijgt. Die zal ze moeten tekenen, en zo weet ze dat schoonmoeder is overleden, en kan ze ook weten dat er wat te verdelen valt, want ze zal ook de aangifte moeten ondertekenen, en daar zal dus dat appartement in vermeld staan. (of tenminste de geldwaarde ervan als het ondertussen verkocht mocht zijn.

basejumper

#5 , 27 jun 2015 10:46

In het leven moet je correct zijn. De wet heeft duidelijke voorschriften. En dit juridisch forum is er niet op gericht advies te geven inzake het omzeilen van de wettelijke voorschriften.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”