rekening overledene

Bonbon
Topic Starter

rekening overledene

#1 , 23 jul 2015 21:10

Mijn vader is nu anderhalf jaar geleden overleden .
Mijn vader was hertrouwd met mijn kinderloze stiefmoeder die nog leeft .
Ik en mijn zuster zijn geen geadopteerde kinderen .
Bij de notaris is de verdeling al zeker 8 maanden geleden geregeld .
Tijdens het poetsen heb ik per toeval een uittreksel ontdekt van een bank en dit op een datum van verleden maand .
Op het uittreksel staat enkel mijn vaders naam , dus vermoed ik dat die rekening nog actief is want er staat nog een bedrag op die datum op van 14000 €.

Ik heb de papieren van de verdeling er bijgenomen en heb gemerkt dat deze rekeningnr in de papieren van de verdeling staat en het bedrag staat er ook op .

Hoe kan het dat er nog een rekening actief is op mijn vaders naam indien dit op de papieren van de notaris staat vermeld en zelfs met dat bedrag +- erbij .
Alle financieele zaken mbt de verdeling zijn betaald geweest aan ons dus alles is verdeeld geweest maanden geleden .

Wat moet ik hier verder mee aanvangen ?
Welke baat zou mijn zuster erbij hebben om dit eventueel voor haarzelf te houden want het verwonderd mij dat haar dit nog niet zou opgevallen zijn , aangezien ze zeer bij de pinken is en ze mijn stiefmoeder haar bankzaken doet ?
Kan zij zonder mijn medeweten dit bedrag volledig gaan opeisen ?

Kan ik ergens op internet bekijken of bepaalde rekeningen nog actief zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 jul 2015 21:43

Ik vermoed zo ongeveer dat jullie geen akte van erfopvolging hebben bezorgd aan de bank. In dat document - vb. opgemaakt door de notaris - staat hoe bij de bank de gelden moeten verdeeld worden. Ik denk toch dat de bank weet dat uw vader is overleden. Zij zouden gewoonlijk zelf initiatief moeten nemen om die rekening te wijzigen. En zo iets moet door jullie allemaal ondertekend worden. Neem contact met het bankkantoor!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Bonbon
Topic Starter

#3 , 24 jul 2015 19:24

Ja ik vermoed inderdaad dat wij dit niet bezorgd hebben aan die bank .

Dus als ik het goed voorheb zal er niets van die rekening kunnen vereffent worden zonder medeweten van mijn zuster en dus heeft haar vermoedelijk stilzwijgen over deze rekening geen nut .

Reclame

wanton

#4 , 24 jul 2015 23:13

Neem initiatief : ook uw stiefmoeder heeft er waarschijnlijk belang bij.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”