verkoop woning bij overlijden

eddyd
Topic Starter

verkoop woning bij overlijden

#1 , 24 dec 2015 12:56

Ik had een vraag in verband met de verkoop van een woning. Mijn moeder haar broer is onlangs overleden. Hij was weduwnaar, had geen kinderen en had geen testament. De erfenis zal dus verdeeld worden onder zijn broers en zussen, waarvan mijn moeder nog de enige in leven is. De kinderen van de overleden broers en zussen erven het deel van hun vader of moeder.
Ik vraag mij nu af wat de beste (voordeligste) manier is om de woning te verkopen, uit de hand, via een immo of openbaar via de notaris. De simpelste oplossing is natuurlijk openbaar via de notaris, maar als je de erelonen en andere kosten bekijkt dan wordt je daar niet bepaald vrolijk van.
Als je uit de hand verkoopt dan moeten alle erfgenamen akkoord zijn, wat ook logisch is.
De notaris was er al snel bij om ons een firma voor te stellen om de woning leeg te halen en te laten reinigen, en zo snel mogelijk openbaar te verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee , want ik ben een beetje allergisch aan graaipraktijken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2015 16:24

, maar als je de erelonen en andere kosten bekijkt dan wordt je daar niet bepaald vrolijk van.
.
Die zijn voor de koper en niet voor de verkopers. Dus niets van aan trekken

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”