gezinshereneging

anne2
Topic Starter

gezinshereneging

#1 , 11 jan 2016 00:34

Daag,

Ik ben eigenlijk een Belgische meid en ik woon samen met míjn Marokkaanse vriend. We hebben eenaanvraag gedaan vóóreen wettelijke samenwonen sinds 2 maanden en nu het is verlengd no 3 maanden extra . Trouwens mijn vriend heeft geen verblijfsvergunning, en ik ben momenteel zwanger in februari komt onze kindje en ik wíl graag dat zijn vader een verblijfsvergunning zal krijgen om te Kunnen werken en hij wilt ook graag werken en als we gaan nog 3 maanden wachten vóór een antwoord en wie weet dat het negatief is ofzo en dan is het kindje al 2 maanden en we hebben het moeilijk.
Mijn vraag of mijn vriend papieren kan krijgen op basis van onze kindje vanaf die geboren is ? En hoe lang duurt het dat hij papieren zal krijgen? )
Ik hoop op n snelle antwoord
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod

#2 , 11 jan 2016 06:23

Gaat niet gemakkelijk zijn en afhangen van het volledige verhaal, met name hoelang is je vriend al in België, zijn beweegredenen om hier te zijn, hoelang zijn jullie samen (te bewijzen met zoveel mogelijk zaken) enzoverder.
Waar men nu zeer streng in is, is het opsporen van schijnhuwelijken en schijn-samenwoonsten.
Het is een spijtig feit dat, net zoals met loverboys die hun "vriendin" in de prostitutie duwen, er ook zeer veel mannen zijn die superlief zullen zijn, de beste echtgenoot die je je kan inbeelden, aansturen op een huwelijk of registratie van samenwoonst, om dan eens dat ze hun papieren hebben met de noorderzon te verdwijnen.
We zeggen niet dat ditin uw geval zo is, maar daar zal de dienst vreemdelingenzaken van overtuigd moeten worden!
Ik dacht dat de maximumperiode waarin men moet beslissen 6 maanden is.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 jan 2016 10:04

De vader kan na de geboorte en op voorwaarde dat vaststaat dat hij de verwekker is een aanvraag tot gezinshereninging indienen. Hij moet daarvoor kunnen aantonen dat hij de vader van het kind is en dat er een 'gezinscel' bestaat.

Dit is één van de weinige scenarios waarin gezinshereniging nog vrij makkelijk mogelijk is.

Ik hoop voor u dat de vader dat kind niet beschouwt als zijn toegangsticket, dat zou helaas niet de eerste keer zijn; vrijwel al die verhalen eidigen treurig en beginnen zoals u hierboven schetst.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

anne2
Topic Starter

#4 , 11 jan 2016 23:45

Ik ken mijn vriend al 4 jaar en hij is 8 jaar in belgie sinds toen hij minderjarig was en spreekt vloeiend Nederlands en goed geïntegreerd. Hij heeft onze kindje al erkend en wij zijn op n verhoor geweest bij de politie
Ik heb gehoord in het gemeente dat hij kan een oranjekaart krijgen op basis van zn kind en dat het maar n paar weken kan duren ; dús ik wíl weten of dat echt is ??

Mvg

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”