Ik krijg deze morgen een aangetekend schrijven van een incassobureau. Mijn moeder (die nooit voor me zorgde) overleed in november '15. Ik ben dit te weten gekomen via mijn zus, die het via Facebook had vernomen. Het is een complexe situatie. M'n zgn moeder verliet m'n vader toen ik pas geboren was. Er bleven 3 kinderen zonder moeder en we woonden verplicht bij een mishandelende vader en erna ook een heksstiefmoeder. M'n hele leven neemt moeder geen enkele stap naar mij toe. Ik doe dat wel op latere leeftijd maar ik heb al gauw door wat voor vrouw ze is en besluit snel het contact te verbreken. Nooit vroeg ze me hoe mijn miserabele jeugd verliep. Die vrouw is er medeverantwoordelijk voor dat ik tot op de dag van vandaag een achterstand heb op m'n leeftijdsgenoten die meestal een huis, degelijke job en gezin hebben. En zou ik nu haar schulden ook nog willen meebetalen? Ik dacht van niet. Maar wat te doen? Ik heb een aantal vragen:
- Hoe komt het incassobureau aan mijn gegevens? Welke stappen moet ik onderneem om geen deurwaarder aan de deur te krijgen? Graag snel een antwoord. Bedankt