Vorige maand is mijn opa overleden. Mijn oma is nog in leven voor alle duidelijkheid. Toen mijn opa te horen kreeg dat hij het niet meer ging halen heeft hij het huwelijkscontract gewijzigd waardoor alles van oma is nu.
Nu is er een ruzie tussen de drie kinderen omwille van, u kan het al raden, geldkwesties.
Situatie is als volgt:
Mijn nonkel heeft van mijn opa al heel veel geld gekregen wegens financiële problemen (faillissement, schuldeisers, ...) en dan spreken we over meer dan 200 000 EUR. Mijn opa heeft dit wel allemaal correct geregistreerd want we hadden hier een document van op zijn computer gevonden.
Nu mijn opa er niet meer is en oma alles heeft, ligt mijn nonkel deze constant te bellen om nog meer geld te vragen en te storten aan hem.
1. Kan hier iets aan gedaan worden?
2. Wat gebeurt er met het huis indien mijn oma komt te sterven? Word dit door drie gedaan? Of zal er rekening gehouden worden met het feit dat mijn nonkel al heel veel geld gekregen heeft (meer dan dat het deel v/h huis zou waard zijn)?
Het is een moeilijke kwestie om neer te schrijven :/ als er iets niet duidelijk is mag je altijd meer vragen.