Beste,
Ik heb een vraag over de verdeling van de erfenis na het overleiden van één van beide ouders en de verkoop van de ouderlijke woning.
Situatie:
30 jaar geleden is mijn moeder helaas overleden.
Mijn vader had toen met haar 3 jonge kinderen (ik,1 broer, 1 zus) en zij hadden samen een huis gebouwd waar ze toen een tweetal jaar in hebben gewoond.
Enkele jaren later is mijn vader hertrouwd met zijn huidige vrouw (zij had reeds 2 kinderen) en met zijn allen zijn wij in mijn vader en biologische moeder hun huis blijven wonen.
5 jaar geleden hebben mijn ouders beslist dat ze het ouderlijk huis wilden verkopen gezien dit te groot was voor hun met twee.
Mijn ouders wilden later geen problemen met de erfenis (zij vonden de verdeling hiervan niet eerlijk tov mijn stiefmoeder haar kinderen) en hebben toen besloten dat ze mij, mijn broer en zus wilden uitkopen zodat de erfenis niet werd overgedragen naar de volgende woning. Gezien ze het niet eerlijk vonden ten opzichte van mijn stiefbroer en stiefzus dat wij geld kregen en zij niet hebben ze besloten dit deel ook aan hen te betalen.
Dit zou echter een grote kost geweest zijn en daarom hebben ze mij, mijn broer en zus ook een papier laten ondertekenen dat ze toen reeds een deel zouden uitbetalen en de rest zoals notarieel vastgesteld (geen idee waar en hoe dit staat vastgesteld) 5 jaar later.
Nu is deze tijd verstreken en vraag ik mij af op welk deel ik nu eigenlijk nog recht heb.
De situatie tussen mij en mijn ouders is reeds jaren alles behalve ideaal te noemen helaas en ik vind dit dus een moeilijk thema om over te beginnen, maar anderzijds vind ik ook niet dat ik dit maar gewoon moet laten vallen.
Elke hulp is welkom...