Hoi
Ik weet niet goed of ik in de juiste categorie ben maar indien niet mag mijn vraag altijd verhuisd worden.
Puntje één: Ik heb al van kindsaf een zeer slechte band met mijn moeder. Los van dit feit hebben zij en mijn vader (ouders zijn gescheiden) vermoedelijk voor 95% schulden. Natuurlijk is zoiets niet gewenst als erfgenaam en daarom zou ik willen weten of ik mijn ouders kan schrappen als erfgenaam als ik vroeger sterf als hun, maar ook als zij sterven voor mij, dat mijn zus en ik geen schulden erven.
Puntje twee: (dit heeft niets met erfenis te maken maar onrechtstreeks wel) Mijn moeder drinkt zeer veel en vindt dat ze dan nog perfect de baan op kan met haar auto. Ik hou altijd mijn hart vast als ze dan vertrekt. Natuurlijk probeer ik haar tegen te houden, maar dit lukt niet, ze gaat haar eigen weg altijd en denkt dat regels en wetten niet aan haar besteed zijn. Ik ben echt bang dat ze op een dag stukken gaat maken en dat er ook onschuldige slachtoffers bij zullen zijn. Ik zou willen weten indien zij dodelijke slachtoffers maakt en zij ook sterft door haar schuld, of mijn zus en ik mij kunnen loskoppelen zodat alle kosten niet voor ons zijn. Ik bedoel hier niet mee dat ik wil dat de slachtoffers en/of nabestaanden niet vergoed zullen worden, maar wel dat mijn zus en ik niet moeten opdraaien voor de stommiteiten van mijn moeder.
Bij welke instantie of bij wie kan ik hiervoor terecht?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Groetjes
Elly