Privé eigendommen en weigeren van contact

Kloek
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Privé eigendommen en weigeren van contact

#1 , 13 aug 2016 18:39

Zoals sommigen zullen weten zit ik in een strijd met mijn ex-partner. Er staat nog niks op papier, enkel contact via advocaat.
Nu heeft mijn ex alle contact geblokkeerd en kan ik mijn ex dus niet bereiken om te weten hoe het gaat met ons kindje.
We hadden vooral contact via whatsApp.

Ex heeft geen enkele reden om mij contact te weigeren, niet met zichzelf en noch minder met mijn kind. Blijkbaar eist mijn ex rust totdat de advocaat gecontacteerd is geweest.

* Ik heb begrepen dat wanneer mijn ex naar het buitenland gaat met mijn kind dit strafbaar is zolang ik niet ingelicht wordt. Zou ontvoering zijn ?

* Mag mijn ex alle contact weigeren en verbreken met mijn kind? Zonder reden in mijn ogen. In de ogen van m'n ex zullen er natuurlijk wel redenen zijn maar dat gaat dan om emotionele zaken (breuk relatie), waar ik eerlijk gezegd me niks meer van moet aantrekken daar we uit elkaar zijn en enkel nog contact moeten hebben voor ons kind.

* Vanaf wanneer 'stalk' ik? Ik wil dit ten alle kosten vermijden natuurlijk.

* Ik heb van meerdere advocaten (heb er nu 2 en mijn familie nog eens 2 voor andere feiten richting ex) vernomen dat ik moet laten zien dat ik om mijn kind geef.
Wat uiteraard moeilijk gaat als ik geblokkeerd wordt van alle contact.

* Politie vertelde me dat ik een klacht laster en eerroof kan indienen vanaf m'n strafbare onwaarheden verteld aan derden. Wat verstaat m'n onder derden? Privé kring?

* We hebben beide een auto maar die staan op mijn naam, hoe regel ik dit het beste?

*Ik heb ook begrepen dat een duw kan gezien worden als opzettelijke slagen en verwondingen. In hoeverre nemen ze dit serieus?
Hoe zit met privé eigendommen?

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 aug 2016 18:51

Beste, ik ga hier antwoorden aangezien dit een forum is en de kwaliteit van de antwoorden vaak verbeterd wordt door verschillende visies. Alle begrip als u liever alles privé wil bespreken, dat kunt u met een advocaat doen.

- Kan inderdaad als ontvoering gezien worden.
- Dat kan hij, maar hij moet het kind wel mee onderhouden.
- Op zich is dat niet abnormaal, u kunt de communicatie volledig via de advocaten alten gebeuren. Die werken uiteraard niet gratis.
- Inderdaad, bewijslast ligt wel bij u.
- Wie heeft de auto betaald? Probeer daar (eventueel via de advocaten) samen uit te komen.
- Duw kan inderdaad slagen en verwondingen zijn, opnieuw ligt de bewijslast bij de klager.

Kloek
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 aug 2016 18:57

- Kan inderdaad als ontvoering gezien worden.
Lees er veel verschillende dingen over.

Het zou als ontvoering kunnen omschreven worden als het kind overnacht in het buitenland.
Dit zou niet als ontvoering gezien kunnen worden als het kind slechts een 5-tal uurtjes in het buitenland verblijft.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 aug 2016 19:41

Vandaar de "KAN" als ontvoering gezien worden, maar is dat niet noodzakelijk. Even naar het buitenland gaan met het kind is natuurlijk geen ontvoering als ze de avond zelf nog in haar eigen bedje slaapt... je moet het niet te ver zoeken. Zelfs een citytrip zal geen ontvoering zijn (het zou maar erg zijn als een citytrip naar Rijsel voor een Kortrijkzaan ontvoering zou zijn, maar een citytrip naar Hasselt geen zou zijn.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”