Beneficiaire aanvaarding: kenbaar maken van rechten door schuldeisers

Rica
Topic Starter

Beneficiaire aanvaarding: kenbaar maken van rechten door schuldeisers

#1 , 28 aug 2016 19:12

Graag volgende vraag:
I.v.m. een aanvaarding onder voorrecht van boedelbeschrijving dienen schuldeisers en legatarissen binnen de drie maanden, te rekenen van de datum van opneming in het Belgisch Staatsblad , hun rechten bij aangetekend schrijven kenbaar te maken.
Mijn vraag is nu of een opsomming van alle nog verschuldigde bedragen volstaat om juridisch in orde te zijn (bv. faktuur van X voor een bedrag van ... euro, faktuur Y voor een bedrag van ... euro, enz...)?
Of dienen bij het aangetekend schrijven ook de copies van alle schuldvorderingen gevoegd te worden (gaat over een 14-tal documenten)? (De nog niet betaalde fakturen/ schuldvorderingen moeten sowieso toch op een later tijdstip in concreto voorgelegd worden aan de notaris-vereffenaar. Vandaar dat ik mij afvraag of ze ook al bij het aangetekend schrijven moeten gevoegd worden).
Alvast dank voor mogelijke informatie!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding