We zijn met 2 kinderen. Mijn zus heeft nu, n.a.v. het overlijden van moeder (vader is al langer overleden), de nalatenschap aanvaard onder voorrecht van boedelbeschrijving en dit is verschenen in het B.S. Ik lees in B.S. dat I.v.m. een aanvaarding onder voorrecht van boedelbeschrijving de "schuldeisers en legatarissen binnen de drie maanden, te rekenen van de datum van opneming in het Belgisch Staatsblad , hun rechten bij aangetekend schrijven dienen kenbaar te maken".
Ik heb tot hiertoe alle begrafeniskosten en kosten mbt tot de nalatenschap voorgeschoten, omdat de erfrechtverklaring op zich liet wachten en de banken bepaalde kosten wel en andere niet wilde betalen zonder de erfrechtverklaring.
Ik neem aan dat ik dan ook 'als schuldeiser' van de nalatenschap wordt gezien en opgave dien te doen van alles wat ik heb voorgeschoten, wil ik die gelden terug krijgen uit de nalatenschap?
Mijn vraag is dan of een opsomming van alle nog verschuldigde bedragen volstaat om juridisch in orde te zijn (bv. faktuur van X voor een bedrag van ... euro, faktuur Y voor een bedrag van ... euro, enz...)?
Of dienen bij het aangetekend schrijven ook de copies van alle schuldvorderingen/fakturen gevoegd te worden?
(De nog niet aan mij terugbetaalde fakturen/ schuldvorderingen moeten sowieso toch op een later tijdstip in concreto voorgelegd worden aan de notaris-vereffenaar. Vandaar dat ik mij afvraag of ze ook al bij het aangetekend schrijven moeten gevoegd worden).
Alvast dank voor mogelijke informatie!