Mijn vader is weduwnaar sedert 1992 , in 1996 leert hij een jongere vrouw kennen
hij is van geboortejaar 1933 , zij van 1960
officieel hebben ze nooit samen gewoond, er zijn echter een aantal jaren dat mijn vader in het huis van de vrouw bleef overnachten
op een bepaald moment , denk ongeveer 2012 is de vrouw begonnen met een verbouwing te doen , beneden
met een badkamer en slaapkamer beneden,
mijn vader heeft dan een trombose gekregen en een tijd in het ziekenhuis verbleven
eenmaal uit het ziekenhuis mocht hij niet meer verblijven bij die vriendin maar moest hij terug naar zijn huis en bleef hij thuis slapen
wij (mijn zus en ik) hebben dan volmacht gekregen over zijn zichtrekening , maar van het moment dat hij terug thuis was heeft hij die volmacht terug laten annuleren. Want wat bleek , systematisch werd geld afgehaald (vaak 100 € per keer , vaak meerdere keren per week)
al zijn spaargeld bleek serieus verminderd en zo is dat nog jaren door gegaan
we hebben hem daar over aangesproken maar toen werd hij kwaad , zei dat hij ook nog mocht leven toch enz
hij at echter meestal boterhammen met vlees , soep en af en toe ging hij eens op café eentje drinken , verder had hij geen auto meer met kosten of zo
zijn huis is afbetaald. Toch was zijn pensioen van 1200 € er telkens door en haalde hij soms nog extra geld af
ondertussen zit hij in een verzorgingstehuis want hij heeft onlangs opnieuw een trombose gehad
nu moeten wij de geldzaken regelen , hij heeft niet veel spaargeld meer over , het is zal er om spannen om alles te kunnen betalen
een lang verhaal ... ons vermoeden is dat hij alles voor die vrouw betaalde , de boodschappen , de etentjes die ze deden , de uitstappen enz. Tot daar aan toe, dat kunnen we nog begrijpen
erger is dat we vermoeden dat hij ook aan haar heeft betaald voor die verbouwing maar dat ze zo slim is geweest om hem niets via overschrijving te laten betalen maar wel cash aan haar.
Mijn vader heeft regelmatig aan haar gezegd dat ze niet meer moest komen , maar ze blijft komen
het lijkt wel of hij er schrik van heeft .
Nu vroegen wij ons af of wij ergens juridisch een poot hebben om op te staan om geld terug te vorderen
ik vermoed van niet maar ik wou het toch eens checken , ze is nooit vriendelijk geweest voor ons, zelfs niet altijd voor mijn vader, en van zodra mijn vader problemen begon te krijgen met zijn gezondheid heeft ze hem naar zijn eigen huis gestuurd en moest hij zijn plan trekken. Ze heeft ook nooit voor hem gezorgd in die zin dat ze zijn was deed of eens zijn huis zou helpen poetsen. Ze kwam hem alleen halen omdat hij betaalde ...