conflict over benoeming executeur

limbourgois
Topic Starter

conflict over benoeming executeur

#1 , 13 okt 2016 11:25

hallo allen,
onlangs is de laatste van onze ouders overleden. De kinderen zijn dus de erfgenamen.
Wij zijn met meerdere erfgenamen. Binnenkort moeten wij een executeur gaan benoemen, er vanuit gaande dat er in het testament van onze ouders geen executeur is aangewezen.
Zoals ik momenteel kan inschatten gaat dit voor een probleem zorgen. een of meerdere erfgenamen willen dat de executeur uit een van de erfgenamen wordt benoemd, de andere erfgenamen willen dat uitdrukkelijk niet. Dit vooral omdat de afwikkeling best wel complex gaat worden en om verwachte conflicten te voorkomen.
Mijn rechten in geval ik het niet eens ben met reeds benoemde executeur is mij bekend. De vraag die ik wil stellen is betreft dan ook de situatie voor dat de aanstelling definitief wordt.

Mijn vraag is dan ook duidelijk, maar weet niet het antwoord hierop:

vraag: stel dat beide kanten bij hun, niet eens luidend, standpunt blijven, maar er toch zo snel mogelijk een executeur aangesteld dient te worden, welke procedure dient men dan te volgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2016 12:24

Vrederechter???

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”