handgift - schenking

weerde
Topic Starter

handgift - schenking

#1 , 14 feb 2008 11:33

men oudreszouden me graag een steuntje in de rug geven door wat geld bij te dragen bij de aankoop van mijn huis.

als ze dit bedrag "schenken" moet ik hierop dan 3% betalen?
is er geen weg om dit zo te doen?

ik ben enig kind dus er is nadien geen betwisting over bevooroordeeld kind en men ouders hebben nog een jonge leeftijd dus ik hoop dat zij de komende 10jaar nog niet zullen sterven!

iemand een oplossing?

3% is miss niet zoveel maar toch Te veel om zomaar weg te geven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 14 feb 2008 11:56

Je ouders kunnen dit doen via een bankgift. De bankbediende stuurt jou een aangetekende brief dat er geld werd overgeschreven naar je zichtrekening. Deze brief wordt meestal beëindigd met de vraag of je de schenking wil aanvaarden en indien je deze aanvaard dat je dan met een aangetekend schrijven je ouders bedankt voor deze schenking.

Indien één van je ouders binnen de termijn van 3 jaar komt te sterven, betaal je 3 %. Blijven je ouders nog in leven tijdens gedurende 3 jaar na deze schenking, dan betaal je niets.

Wij ontvingen ook bankgiften van onze ouders. Nu we zelf kinderen hebben, die beiden bouwplannen hebben, schenken we hen ook geld via een bankgift.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”