vruchtgebruik

vincent lars
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

vruchtgebruik

#1 , 20 mar 2018 13:16

Hallo,

Hoe bekom ik het vruchtgebruik van de woning die eigendom is van mijn partner??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 20 mar 2018 14:53

Ga met uw partner naar de notaris, en laat het vruchtgebruik registreren. Wel geen idee wat dit kost. De notaris zal u dit vast en zeker op voorhand kunnen vertellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wanton

#3 , 21 mar 2018 17:34

U kan vruchtgebruik pas bekomen als hij u dat schenkt - via notaris. Ik denk niet dat hij dat zo maar zou doen.
U kan wel vruchtgebruik bekomen als hij komt te overlijden, zodat u in die woning kan blijven wonen, zonder dat die van u is. Daartoe moet u wel trouwen of wettelijk samenwonen met hem. Hij kan het ook via testament aan u geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Gebruiker21

#4 , 21 mar 2018 21:34

U kan vruchtgebruik pas bekomen als hij u dat schenkt - via notaris. Ik denk niet dat hij dat zo maar zou doen.
Ik ga er uiteraard van uit dat de partner van de topic starter akkoord is dat de topic starter het vruchtgebruik bekomt. Als de partner dit niet wenst, is het case closed, uiteraard... TS kan dan niets doen om dit "te bekomen" (tenzij trouwen of wettelijk samenwonen, zoals je zei).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”