Erfenis, misbruik van vertrouwen

Maité S
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erfenis, misbruik van vertrouwen

#1 , 09 nov 2018 11:16

Beste
De situatie kort samengevat. Ik ben sinds kort gepensioneerd en heb twee jaar geleden mijn firma (beenhouwerij) moeten verkopen wegens verliesmakend. Mijn vrouw pleegde twaalf jaar geleden zelfmoord. Ik heb twee kinderen, die steeds,na de dood van mijn vrouw, geld vroegen en leningen en mij de ‘schuld’ van de zelfmoord gaven. Mijn vrienden hebben mij steeds gezegd dat ik er niet op moest ingaan....maar ja. Ik heb dan het ouderlijk huis verkocht en een klein appartementje gekocht. De kinderen hebben hun deel van de verkoop van de woning gekregen en bovenop nog een stel splinternieuwe auto’s. Ik was getrouwd met scheiding van goederen met gemeenschap van opbrengst. Mijn vrouw heeft nooit gewerkt, noch ooit een erfenis of gelden ontvangen. Mijn firma heb ik met mijn eigen erfenisgelden opgericht (staat zwart op wit akte notaris).
Na de verkoop van de firma stond er ineens een deurwaarder voor de deur. De kinderen eisen de helft van de opbrengst van mijn firma. Ondanks het feit dat ik nog drie maanden ervoor nog een mooie kado heb gedaan aan de kinderen. Onvoorstelbaar. Dat was een echte kaakslag voor mij.
Los daarvan, na onderzoek van de rekeningen is gebleken dat mijn vrouw, die destijds zelfmoord heeft gepleegd, heel mijn erfenis heeft verduisterd en heel veel cash heeft afgehaald alsook een vijftal rekeningen enkel op haar naam had geopend. Dat verklaart grotendeels haar zelfmoord!
Mijn vrouw heeft dan heel veel gelden versluisd van en naar de verschillende rekeningen en heeft dan veel cash afgehaald. Deze gelden zijn hoogstwaarschijnlijk naar de kinderen gegaan. Want ze heeft via haar eigen rekeningen (die gespijsd werden door mijn erfenisgelden) ook veel gelden gestort naar de kinderen. De kinderen leven, nu achteraf gezien, met een zeer hoge levensstandaard, terwijl er amper gewerkt wordt. Zelf heb ik het grootste vertrouwen gehad in mijn vrouw en kinderen, en ik ben zo kwaad op mezelf dat ik dit niet eerder ontdekt heb. Ik heb in een leugen geleefd. Mijn vrouw en kinderen hebben mijn vertrouwen zwaar misbruikt.
Ondertussen is de zaak lopende bij de advocaten. Ik kan weerleggen dat de zaak eigen is aan mij (ze heeft nooit gewerkt, noch enige binding gehad met de zaak op welk vlak ook) en opgericht werd met eigen gelden. Dit is wel de aanvulling van mijn pensioen, want als zelfstandige is het noodzakelijk dat je bijpast! En toch blijft deze zaak lopen ... Terwijl de kinderen onder ede ook nog eens gelogen hebben bij de aangestelde neutrale notaris ivm hetgeen ze reeds hebben gekregen en valsheid in geschriften van een rekeninguittreksel van de bank! Ze hebben reeds een tweede advocaat aangenomen omdat die eerste advocaat niet meer verder wilde doen omwille van de leugens. Graag zou ik ook actie willen treffen naar die kinderen toe, namelijk misbruik van vertrouwen en ondankbaarheid en ook laster en eerroof (mij zwart maken bij klanten en familie....oa dat ze nog nooit iets hebben gehad enz...). Mijn kinderen zijn ziekelijk belust op geld! Kan ik actie ondernemen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding