Erfdeel

fil158
Topic Starter

Erfdeel

#1 , 05 dec 2018 15:07

Geachte,

Kan er mij iemand helpen bij een erfdeel,
Mijn Moeder is in het jaar 2005 overleden en mijn vader in november 2017 waardoor hij een testament had opgemaakt waar in stond het grootste deel schenk ik nog aan mijn twee kinderen ik zelf sta er niet in.
Nu kijk in mijn minfin waar er vermeld staat dat mijn broer volle eigendom 17/48 vruchtgebuik 1/48 ook het zelfde voor mijn zus bij mij staat er vermeld blote eigendom 1/24 volle eigendom 1/4 wat betekend dit allemaal.
Vader had dan ook nog in het jaar 2017 handgiften geschonken aan mijn broer en zus waar ik bewijzen van heb wat kan ik doen ? Bij mij weten mag ik dit als beschouwen dat alles terug moet gestort worden in de massa mijn tante heeft ook 30.000€ gekregen het ouderlijk huis is dan ook verkocht voor 205.000€ waarvan er al een voorschot van 10.000 is betaald naar de notaris.
Ik ben altijd benadeeld geweest weet er iemand raad wat ik moet doen en wat betekend die 17/48.
Met vriendelijke groet,
Filips

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 dec 2018 21:07

Beste Filips,
de uitleg over de verdeling van de woning zoals u die vermeldt, is onduidelijk en klopt mi. zelfs niet.
Die schenkingen aan uw broer en zus moeten ook verrekend worden.
Uw vader is reeds een jaar overleden, maar u kan nog steeds bezwaar aantekenen. U kan u best wenden tot een (andere) notaris om uw rechten op te eisen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 dec 2018 21:23

De breukdelen kloppen niet en de combinatie volle eigendom, blote eigendom en vruchtgebruik kan ik niet plaatsen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”