Wie erft van mijn tante?

tisfor
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wie erft van mijn tante?

#1 , 15 jan 2019 20:16

Mijn tante is eind oktober 2018 gestorven. Zij was gehuwd met de broer (overleden in 2013) van mijn moeder. Mijn moeder en oom hadden ook nog een stiefzus (ook overleden).
Mijn tante werd onmiddellijk na haar geboorte afgestaan. Er is niets gekend over de moeder.
Er werd geen testament opgemaakt.
Wie erft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 16 jan 2019 18:51

Volgens mij:

Daar uw kinderloze tante geen familie tot in de vierde graad heeft gaat de erfenis normaliter Voor de helft naar de familie van haar moeder en de helft van de familie van haar vader (“kloving”). Door het overlijden van haar man erfde zij alles en werd de familieband met de familie van haar man doorgeknipt.

Uw tante werd afgestaan dus heeft ze een adoptiemoeder/vader. Hebben die familie?

Als je de erfenis zelff wil afhandelen begin dan met het attest van erfopvolging op te vragen (of betaal een notaris om de erfenis af te wikkelen). Dan weet je t zeker.
Laatst gewijzigd door Sirkii op 16 jan 2019 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.

asperger
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2019 19:07

Van schoonfamilie erft men nooit!
Behoudens testament.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”