Aangetekende zending

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Veerler
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aangetekende zending

#1 , 04 jun 2024 17:16

Een curator zou in maart 2023 een aangetekende zending verstuurd hebben. Doordat wij deze niet ontvangen hebben, is nu pas, in april 2024 gebleken dat wij nog een tegoed hebben van +-15000€. Als wij deze aangetekende zending hadden ontvangen, hadden wij deze gelden onmiddelijk kunnen opvragen, nu zijn deze bij de vakbond blijven staan. ( Curator heeft gelden naar vakbond overgeschreven, deze hebben ze niet doorgestort) Bij Bpost kunnen ze maar een jaar teruggaan om aangetekende zendingen te traceren. Het is dus voor ons niet meer mogelijk om aan te tonen dat wij deze niet ontvangen hebben. Wij zijn van mening dat de curator ons een schadevergoeding onder de vorm van intresten verschuldigd is. Zie ik dit verkeerd?

GB2702

#2 , 05 jun 2024 07:54

Wanneer een aangetekende zending niet is afgehaald gaat deze terug naar afzender. Heeft de curator deze dan niet terug gekregen? Zou mij straf lijken dat deze daar dan niets mee doet. Natuurlijk kan het zijn dat jullie via de Bpost-app toestemming hebben gegeven om aangetekende zendingen automatisch in je brievenbus te deponeren ook als je niet thuis bent. deze aangetekende zending kan dan misschien tussen reclame terecht gekomen zijn en "per ongeluk" tussen het oud papier beland zijn. Dan Gaat de curator er natuurlijk van uit dat jullie deze aangetekende zending wel degelijk ontvangen hebben.

LYNX XX

#3 , 05 jun 2024 12:03

Terechte reactie van # 3 Marcus.

U moet uw vakbond aanpakken zij beheren momenteel gelden die niet van hun zijn.

Reclame

Veerler
Topic Starter

#4 , 05 jun 2024 19:42

Dank voor de reacties, curator heeft brief niet teruggekregen en wij hebben geen toestemming om de brief in de brievenbus te droppen. Deze brief is dus niet meer te traceren. Ik heb dit ontdekt doordat ik onze belastingaangifte wou invullen en daar een fiche zag staan en dus ook een vergoeding waar we niet van op de hoogte waren. Lang leve tax on web😁. Aangezien we geen lid meer zijn van de vakbond(faillissement dateerde van 10 jaar geleden, wij dachten dat dit al lang afgesloten was), storten zij dit niet door.

Terug naar “Stel een vraag”