uitgestelde opleveringsdatum met 6 maand door regenweer 2024

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
anjachris
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

uitgestelde opleveringsdatum met 6 maand door regenweer 2024

#1 , 22 jun 2024 08:25

wij ondervinden heel wat problemen rond communicatie en opvolging bij onze nieuwbouw met een erkende firma waarvan we dachten dat die betrouwbaar was.
We kochten de woning "op plan "aan april 2023, mei 2023 startten ze met de bouwwerken en eind december 2023 stond die reeds winddicht.
sinds die dag werd nog niet veel verder gedaan, begin Maart waren de pleisterwerken achter de rug maar sinds dien ligt alles stil, vorige week vroegen we de stand van zaken op, we vroegen een tijdsplanning op van de nog uit te voeren werken.
wed krijgen enkel een schema met de regen, wind en vorstdagen van 2024 en de daarbij horende uitgestelde opleveringsdatum die ipv Januari 2025 nu al opgeschoven is naar half juni 2025.Op geschoven aan regen, wind en vorstdagen met maar liefst een 6 maand dus. Kan dit echt waar zijn?
Kunnen we eisen dat we elke maand een up date willen van de nog uit te voeren werken? Hoe kunnen we die communicatie verkrijgen waar we zo naar verlangen? Vanaf januari moeten we onze lening ook beginnen af betalen+ de huur van onze woning zullen we op een bedrag boven de € 2000 uitkomen , kunnen we hier echt niks in ondernemen?
Beste dank

LeenW

#2 , 22 jun 2024 11:14

Het is echt wel een recordjaar geweest op vlak van regen, maar een half jaar lijkt mij overdreven. De sector zelf spreekt van 8 weken max.

https://www.internetgazet.be/regen-zet- ... eruit.aspx

pho450

#3 , 25 jun 2024 14:28

Ik zie de relevantie van de regen en vorst dagen van 2024 niet goed. Eind 2023 was het al winddicht en het is ondertussen ook al gepleisterd. Mij lijkt het dat regen niet veel invloed meer heeft op de nog uit te voeren werken.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”