Autohandelaar komt afspraken niet na

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Evike1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Autohandelaar komt afspraken niet na

#1 , 29 jun 2024 15:18

Wij kochten 2 weken terug een auto 2 e hands. De auto was niet gepoetst, nog niet gekeurd maar we hadden een akkoord. Ik belde om te zeggen welke dag we hem kwamen ophalen en was ok. Bij het naar huis rijden merkte ik dat de airco niet werkte en heb dit savonds ook gemeld. Hij zei wss is de gas op geen probleem. Ik mocht de gas laten vullen bij een garage waar ik 127eu voor betaalde waarvan hij 70eu zou trg betalen want in zijn garage kon dit goedkoper. Echter was het 40min rijden van mijn thuis daarom was gezegd dichter bij huis te gaan. Nu blijkt dat de pomp van de airco stuk is volgens mijn garagist dit is een kostenplaatje van 800-1200eu. Verkoper is hiervan op de hoogte gesteld en vond het te duur hij ging zijn garagist bellen. Na 4 dagen steeds hetzelfde antw dat zijn garagist geen tijd heeft, dat hij eerst moet kunnen kijken wat er aan is en dan de stukken bestellen. Terwijl ik toch een diagnose is volgens mij? Ik zei dat ik de wagen weer geen dagen kan missen en dat hij meer moeite moet doen en dat de garagist dan maar tot hier moet komen, dat kon helemaal niet natuurlijk. Er was ook afgesproken dat de auto een grondige poetsbeurt kreeg dit was ook niet gebeurd owv ziekte van zoon, dit had hij aan de tel ook al kunnen zeggen maar is pas gezegd bij aankomst. De 2 e sleutel die er moest zijn was ook nergens te vinden. Kortom ik vind dat ik weinig medewerking krijg. Ik heb alles netjes in een Whatsapp gezet om hem in gebreke te stellen en dan zegt hij dat ik hem bedreig en waarom zou hij die 70eu betalen. Kan iemand mij zeggen wat ik concreet kan doen wat mijn rechten en plichten zijn en de zijne? Ik wil dit niet laten aanslepen .
Kan ik het maken om de airco ergens anders te laten maken en het factuur naar hem te sturen?
Wat doe ik het beste?

Alvast bedankt

jef007

#2 , 29 jun 2024 15:56

gekocht van autohandelaar?
heb je een aankoopfactuur van de autohandelaar?
zeker niet ergens anders laten herstellen

bosprocureur

#3 , 29 jun 2024 16:27

Wat schreef u ook weer in uw aangetekende brief aan de handelaar ?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”