Wettelijk samenwonend - 1 partner ziektewet

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Vgl_LK
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wettelijk samenwonend - 1 partner ziektewet

#1 , 02 jul 2024 13:33

Goedemiddag

Ik en mijn ex-partner hebben 5 jaar samengewoond waarvan 1 jaar wettelijk. Tijdens het jaar wettelijk samenwonen was hij gewoon fulltime aan het werk, maar ik zat 4 maand in ziektewet en stond daarna nog 8 maand als werkzoekende geregistreerd. Hij zegt nu dat ik insta voor de extra belastingen die zullen worden aangerekend door mijn situatie. Ik heb echter geen zicht op de effectieve meerkost. We hebben ook samen een huis, maar de onderhandelingen hieromtrent verlopen ook héél moeizaam. Ik probeer zicht te krijgen op het totale financiële plaatje incl. belastingen.

Laat ik dit best door een boekhouder berekenen? En sta ik inderdaad alleen in voor het betalen van de belastingen of zijn we hoofdelijk gehouden deze te betalen?

Vriendelijke groeten

eylis

#2 , 02 jul 2024 21:28

Het jaar dat u wettelijk gaat samenwonen heeft u nog elk een afzonderlijke belastingsaangifte. Dus als u maar 1 jaar wettelijk hebt samengewoond, kan het zijn dat er geen gezamenlijke verrekening telt.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”