leegmaken camping vaste staanplaatsen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
andyvp
Topic Starter

leegmaken camping vaste staanplaatsen

#1 , 09 jul 2024 23:03

In mei dit jaar ben ik overgegaan tot aankoop van een stacaravan op een camping, ik wist dat de camping te koop stond maar er werd me verteld dat het recreatiegebied blijft en ik had eigenlijk enkel een nieuwe eigenaar verwacht .

Nu zijn we nog maar enkele maanden verder er krijgen we bericht dat de camping tegen eind volgend jaar volledig zou moeten ontruimd worden.
Volgens de uitbater zou de makelaar druk gezet hebben bij de eigenaars omdat het leeg terrein beter verkoopbaar zou zijn .
Ik vind hier wat van maar dat doet niet terzake.
Maken wij kans als we samen spannen als bewoners en een advocaat onder de arm nemen om ons vertrek ongedaan te maken?
Of hebben we zoiezo geen been om op te staan ?

dako

#2 , 11 jul 2024 11:24

Enige nuttige informatie hieromtrent kan je terugvinden in de overeenkomst die je sloot met de campinguitbater (contract, intern reglement,...). Zonder dit te kennen kan m.i. niemand hierop correct antwoorden.

Daar kan je normaal terugvinden hoe lang de overeenkomst loopt (meestal per jaar), hoe en wanneer opzegbaar,...

Als dit gerespecteerd is kan je hier m.i. weinig tegen inbrengen, je bent er tenslotte mee akkoord gegaan. Tenzij je uiteraard bewijs hebt van andere afspraken (e-mail,...)

Niet juridisch en hoewel ik de situatie ter plaatse niet ken betwijfel ik wel of een "lege" camping (dus zuiver recreatiegrond) meer waard zou zijn dan één met een vast/bestaand klantenbestand.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”