De vraag betreft de situatie van mijn broer. Hij studeerde in 2022 voor 1 semester aan de hogeschool, dit bleek niet helemaal zijn ding dus ging hij in januari 2023 werken. Door een fout langs zijn kant werd zijn studiebeurs volledig ingetrokken (ipv. enkel voor het tweede semester). Nu kreeg hij dit voorjaar een factuur van de hogeschool voor onbetaald inschrijvingsgeld, aangezien hij dus meer moet betalen als niet-beursgerechtigde student. We bekijken momenteel de mogelijkheid om die beurs te herzien maar dat lijkt me slechts een kleine kans op slagen te hebben twee jaar na datum.
Nu is mijn vraag concreet of hij deze factuur al dan niet moet betalen. De factuur werd twee jaar na datum opgestuurd en van wat ik tot nu toe gelezen heb bestaat er een verjaringstermijn van 1 jaar op schoolfacturen. Maar als de school kan aantonen dat het niet betaald werd zou de verjaringstermijn toch langer zijn? En aangezien hij een kleiner deel inschrijvingsgeld wel betaalde (ongeveer 1/4 van het totale inschrijvingsgeld omdat hij dus beurs gerechtigd was) ga ik ervan uit dat ze dit kunnen bewijzen? Hoe pakken we dit het best aan?
Alvast bedankt voor de hulp