Misleidende aanbieding

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
JoachimN
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Misleidende aanbieding

#1 , 18 aug 2024 00:31

Mijn vraag gaat over de e-bikes van Bolt die in vele steden waaronder ook Gent actief is.
Voor de e-bikes een dag te gebruiken stellen ze twee aanbiedingen voor: Day Pass en Day Pass Pro
Volgens wat de namen doen vermoeden, is de Day Pass Pro duurder dan de (gewone) Dagpass echter is er geen verschil in de inhoud.
Nadat ik de klantendienst heb gesproken en verschillende personen aan het woord heb gehad was bij ieder de conclusie de volgende: de pasjes zijn dezelfde maar het een is duurder dan het ander enkel daarin verschillen ze.
Mag men zomaar hetzelfde verkopen voor een verschillende prijs maar onder een andere naam om zo de mensen te misleiden om de duurdere 'pro' versie te kopen? Is dit legaal?

JoachimN
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2024 09:03

Je vindt er inderdaad niks over terug op de website, enkel de app geef hier in beperkte mate uitleg over.

Wat hun antwoorden betreft:

Dit is hun eerste antwoord:

I'll take over from my colleague I would like to inform you that the day pass of €4.99, you are charged about €0.17 per minute. Whereas, you are charged €0.27 per minute for the Day pass pro. Hence, the difference in price of both pass, although both pass have the same duration.I hope you find this information useful, and remain at your disposal should you have any further queries.

Na wat doorvragen gaf de persoon nog deze verduidelijking:

Both passes are the same except for the price.I thank you for your understanding and remain at your disposal for any other request.

Franciscus
Berichten: 39718
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2024 22:58

En die sturen dat in het Engels???
Werkt stad Gent daar met mee? Overheid en de diensten die ze faciliteren dienen de taal van de Vlaamse Gemeenschap te gebruiken.
Zou daar toch de stad Gent eens over aanspreken.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”