Ik ben sinds 2022 student industrieel ingenieur. Sinds vorig jaar geldt dat je je niet meer inschrijven voor een opleiding (ook niet in een andere instelling) als je op het einde van het tweede bachelorjaar niet geslaagd bent voor alle vakken van het eerste jaar.
Wegens een neurologische aandoening (chronische clusterhoofdpijn) ben ik afgelopen academiejaar niet in staat geweest om mijn studie voort te zetten zoals gepland. Ik heb 2 opleidingsonderdelen uit het eerste jaar moeten hernemen, en ik heb ze dit jaar weer niet kunnen afleggen. De tweede zittijd is nog niet voorbij, maar ik wil me al voorbereiden om intern beroep aan te tekenen. Hiervoor zijn overtuigingsstukken nodig, en ik vroeg me af wat ik hier best voor kan gebruiken en hoe groot de kansen zijn dat mijn beroep aanvaard wordt.
Vraag ik mijn neuroloog/huisarts om een brief te schrijven? Het enige 'bewijsstuk' waar ik aan kan denken is het statuut individuele aanpassingen dat mij werd toegekend door de universiteit en het aanvraagformulier bijzondere faciliteiten.
Alvast bedankt.